The Accelerator Program: KUNDEREJSEN

Dette modul fokuserer på, hvordan vi mest optimalt arbejder med kunderejsen med henblik på at udnytte de digitale platforme og forstår New Tech i måden, man indsamler og måler data, og hvordan budskaber omkostningseffektivt kommer ud til målgruppen. Det er helt centralt i en tid, hvor customer experience, omni channel, kunstig intelligens, social listening, virtual reality, nye butiksmiljøer og eCommerce præger det samlede mediebillede.

Vi dykker ned i:

  • Hvad en kunderejse egentligt er, og hvordan de mest effektive kunderejser er konstrueret.
  • De nyeste Effie Awards Denmark vindere, og hvad vi kan lære af dem med henblik på, hvad det vil sige at kommunikere effektivt.
  • Den seneste forskning indenfor de mest effektive medieplatformsstrategier, brandingteorier, mindset-strategier – herunder hvordan man gør sin strategi mere bæredygtig.
  • Persondataforordningen og anden relevant lovgivning, og hvad det betyder for bureauer og annoncører.
  • Nøgleordene for modulet er best practice indenfor kunderejsen og de mest effektive og nyeste medieplatforme samt anvendelse af data, New Tech, Mindset-strategier, Brandingteorier og marketingautomation.

UDBYTTE
Efter dette modul har du viden, indsigt og praktisk forståelse for kunderejsens og medieplatformene betydning for dit job uanset hvilket kommunikationsbureau du arbejder på eller hvilken jobfunktion du bestrider.

Fagmodulansvarlig

Underviser Claus Clausen

Claus Clausen har mere end +30 års erfaring inden for reklamebranchen, hvor han har arbejdet med kunderejsen i mange forskellige sammenhænge og roller også på topledelsesniveau. I dag driver Claus konsulentvirksomheden Gilbert Marketing & Research, der hjælper sine kunder med diverse analyseopgaver.

I sin karriere har Claus blandt andet i en +15 årig periode været en central del af MEC (nu GroupM) både som Managing Director og Nordic CEO med overordnet ansvarlig for alle MEC Nordic’s aktiviteter.

Før det var Claus Managing Director/Marketing Director for reklamebureauet Wunderman Cato Johnson.

Claus har undervist som ekstern lektor på CBS og er uddannet cand.merc. i Økonomisk Markedsføring.