Webinar: Sådan forebygger og håndterer du stress

Arrangement

På dette webinar vil du som leder få værktøjer og inspiration til at forebygge stress hos medarbejderne og til at takle den svære samtale med medarbejderen om stress.

Vi vil bl.a. fokusere på, hvordan du afkoder, om medarbejderen er stresset og hvilken type samtale, du skal afholde med medarbejderen – afhængigt af stressniveau.

Udover at have store menneskelige konsekvenser for den enkelte, kan stress blandt medarbejderne påvirke virksomheden i negativ retning og medføre generel dårlig trivsel, utilfredse medarbejdere, stort sygefravær, øget personaleomsætning og nedgang i produktivitet mv.

På webinaret sætter vi fokus på:

  • Faktorer, der stresser
  • Symptomer på stress
  • Hvordan man som leder afdækker stress hos medarbejderen
  • Hvordan man som leder håndterer, når en medarbejder er stresset
  • Hvordan man som leder griber samtalen an med medarbejderen, der har stress
  • Hvordan man som leder skaber trivsel og forebygger stress.

Målgruppe
Webinaret henvender sig dig som personaleansvarlig, leder eller HR-medarbejder, som gerne vil have værktøjer og inspiration til at forebygge eller takle den svære samtale med medarbejderen om stress.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til underviseren undervejs i chatten.
Når du er tilmeldt, vil du få tilsendt et link til webinaret et par dage før afholdelse.

Frister
Tilmeldingsfrist d. 18. september 2019
Afmeldingsfrist d. 19. september 2019

Underviser
Tina Buch Olsson, chefkonsulent, HR & ledelse, Dansk Erhverv