Rådgiverens gennemslagskraft

Arrangement

Bliv hørt, set og fulgt i tide. Din gennemslagskraft er afgørende, hvis du vil gøre en forskel som rådgiver. Få effektive retoriske værktøjer, ny viden om psykologi, face- og managementteori og inspiration fra garvede rådgivere, som styrker dig.
Alt for ofte lykkes det ikke rådgiveren at blive hørt eller engageret tidsnok til, at rådgivningen gør en forskel. Det er ærgerligt for både organisationer og rådgivere.

På kurset stiller vi skarpt på din evne til at håndtere rådgiverrummet og arbejder vi med alt det, du kan gøre for at få endnu større gennemslagskraft i din organisation.

Du lærer blandt andet at:

  • gribe rådgiverrummet strategisk klogt ved hjælp af ny viden fra psykologi, face- og managementteori.
  • styrke din gennemslagskraft med effektive retoriske værktøjer.
    Garvede praktikere vil inspirere dig med deres egne fortrolige erfaringer som rådgivere.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som kommunikations- og presserådgiver, i enten en offentlig eller privat organisation, og som ønsker at forbedre din evne til at håndtere rådgiverrummet.
Det er en fordel for dit udbytte af kurset, at du har konkret erfaring med rådgivning og har udviklet den gode løsning.
Vi ser nærmere på, hvordan du kan få den bragt rigtigt i spil. Teorien skal ikke bare læses på dette kursus; den skal bruges med det samme.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem teoretiske oplæg, diskussioner og øvelser. Der vil også komme gæster udefra, som deler ud af deres praktiske og teoretiske viden på området.
Kurset afsluttes med en eksamensopgave, hvor du skal analysere på en konkret rådgiversituation fra din egen virkelighed for at undersøge, hvordan du optimerer gennemslagskraften.
Du skal regne med hjemmearbejde. Pensum er 200 sider, som du får i et digitalt kompendium, der er inkluderet i prisen.

Undervisningsdage
25/03
26/03
02/05
03/05

Undervisere
Anne Katrine Lund
Ph.d. i retorik, er strategisk rådgiver og executive ledertræner. Arbejder også med effektiv rådgivning i organisationer og som rådgiver-træner i certificeringen af Strategiske Kommunikationsrådgivere og på DMJX.

Sascha Amarasinha
Uddannet journalist, strategisk kommunikationsrådgiver og lederudvikler. Sascha har været koncernkommunikationsdirektør i Egmont, kommunikationschef i Accenture og kommunikations- og CSR-direktør i Coop.

Steen Visholm
Professor i psykologi på RUC. Er blandt landets førende forskere i arbejdspsykologi, og han har set nærmere på rådgiverens arbejde.