Digital Services Act & Digital Markets Act – hvad skal bureauerne være opmærksomme på?

Arrangement

KreaKom & Plesner inviterer reklame- og kommunikationsbranchen til arrangement om Digital Services Act (DSA) og Digital Markets Act’s (DMA) betydning for arbejdsgange i branchen. 

EU’s Digital Markets Act og Digital Services Act er netop blevet vedtaget i Europa-Parlamentet. De to retsakter forventes at træde i kraft i løbet af foråret 2023. De skal bidrage til et mere sikkert online miljø samt skabe lige og retfærdige vilkår for konkurrence mellem virksomheder. Det sikres bl.a. gennem mere gennemsigtighed og adgang til data hos de store platforme.

Plesner vil til dette arrangement gennemgå de dele af DMA’en og DSA’en, som er relevant for branchen at kende til og forberede sig på.

Dagens program

  • Velkomst
  • Introduktion til EU’s digitale strategi
  • Indflyvning til Digital Services Act
  • Datarelaterede forpligtelser for online platforme (fx e-handelsplatforme)
  • Indflyvning til Digital Markets Act
  • Fordele ved DMA’en og muligheder for adgang til data
  • Hvordan skal medlemmerne (og medlemmernes kunder) forholde sig frem mod foråret 2023?
  • Afgørelser om datadrevet markedsføring
  • Afrunding

Lovgivningen er som udgangspunkt rettet mod platforme, men har både direkte og indirekte indvirkning på reklame- og kommunikationsbranchens arbejdsgange.

Vi har teamet op med nogle af de skarpeste advokater, der forstår og kender til reklame- og kommunikationsbranchen, til at forklare omfanget og konsekvenserne.

 

Tilmeld dig på info@kreakom.dk. Angiv navn, virksomhed samt om du deltager fysisk eller online.

Lignende arrangementer

Få styr på reglerne for børn og unge i markedsføring

Event

Medlemmer0 kr
Ikke-medlemmer990 kr
Online

Få styr på reglerne for prismarkedsføring

Event

MedlemmerGratis
Ikke-medlemmer990 kr.
ONLINE