Cross Media Concepts

Arrangement

Kom på tværs – og på forkant
Cross Media Concepts giver dig en plads i helikopteren. Du får overblik over de medier og platforme, der er helt fremme i dag. Men du kommer også helt ned på jorden og får de værktøjer, du skal bruge for at arbejde på tværs – både nu og når medielandskabet ændrer sig igen.

Du vil blive præsenteret for strategier, metoder og tendenser. Vi gennemgår succesfulde cases og analyserer, hvordan man kan gøre dem endnu bedre. Og så får du et uvurderligt indblik i, hvordan brugeren agerer, og ikke mindst, hvordan man gør det til forretning.
Cross Media Concepts er en solid ballast, hvis du skal udvikle og tilrettelægge koncepter på tværs af medier og platforme. Forløbet giver dig nye evner, optimerer de eksisterende og ruster dig til at optimere samarbejdet mellem de mange forskellige fagområder.

DU LÆRER OM
Uddannelsen er i sagens natur tværfaglig, og du vil blive introduceret for mange forskellige metoder, teknikker osv. Vi har samlet fem hovedpunkter, som kurset vil indeholde:

  • Introduktion til de mest centrale indsigter ved valg og brug af forskellige platforme og medier (fx app vs. mobile web og optimering af brugeroplevelse på forskellige platforme).
  • Indføring i de nyeste trends og tendenser inden for udviklingsmetoder og strategier samt hvordan disse bedst kan anvendes (Fx mobile first, content first, context first, content strategy).
  • Forståelse for en række nye, centrale begreber inden for digital konceptudvikling på tværs af medier og platforme (Fx responsive design, adaptive design, second screen).
  • Introduktion til mulige værktøjer, der kan bruges, når man arbejder med samspil mellem medier og platforme (Fx wireframes, sitemaps, flowcharts, concept models, content templates).
  • Identifikation af, forståelse for og brug af nye og alternative medier, platforme og teknologier (Fx Teoretisk indsigt i hype og technology adoption, NFC, RFID, Augmented reality, HTML5, CSS3)

DIT UDBYTTE
Du får overblik over de medier og platforme, der er helt fremme i dag. Du tilegner dig nye evner, optimerer de eksisterende og ruster dig til at optimere samarbejdet mellem de mange forskellige fagområder. Og så får du et uvurderligt indblik i, hvordan brugeren agerer, og ikke mindst, hvordan man gør det til forretning.
Forløbet giver 5 ECTS.

VIRKSOMHEDENS UDBYTTE
Virksomheden eller bureauet får en medarbejder, der har opnået en større viden og forståelse for nye medier og platforme, hvordan man arbejder på tværs af dem og ikke mindst en indsigt i det forbrugsmønster, kunderne lever i. Det betyder en styrket kompetence i udviklingsarbejdet, og større chance for at få en maksimal effekt af medarbejderens tværmediale kampagner og koncepter.

UNDERVISNINGSFORM
Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring.
Fagmodulet afsluttes med en synopsis, hvor du arbejder med en konkret problemstilling, gerne fra egen virksomhed. Synopsen er på tre sider og tjener som udgangspunkt for den mundtlige eksaminering.

UNDERVISER
Martin Bille-Hansen, lektor
Martin Bille-Hansen er cand. merc. og lektor i Digital Marketing. Martin har efter en lang karriere i bureaubranchen arbejdet de sidste 9 år på KEA’s professionsbacheloruddannelse i Digital Konceptudvikling og underviser ligeledes på KEA’s diplomuddannelse i Digital Konceptudvikling.

MÅLGRUPPE
På bureau: Konceptudviklere, web-designere, plannere, kontaktfolk og projektledere, der vil ha’ den nyeste viden og metoder til at udvikle og samarbejde med både kunder og brugere.

I virksomheder: Marketing-, web- og designansvarlige samt projektledere, der ønsker at skabe nye og bedre resultater og være bedre klædt på til at udvikle sig i samarbejdet med deres tilknyttede bureau.

DATOER

  • Tilmelding senest 31/03 2020
  • Undervisning:
    14/04, 21/04, 28/04, 05/05
  • Eksamen:
    19/05
    Mundtlig prøve med baggrund i en individuel synopsis

OPTAGELSESKRAV
For at blive optaget på Diplom i Digital Konceptudvikling skal du opfylde et af følgende adgangskrav:

  • En relevant erhvervsakademiuddannelse, fx multimediedesigner, e-designer, datamatiker eller markedsføringsøkonom
  • En relevant akademiuddannelse
  • En relevant bachelor- eller professionsbacheloruddannelse i fx HA, økonomi og it eller en uddannelse til folkeskolelærer eller journalist

Derudover skal du have mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering.