Reklamelinjen

 

En forskole til reklamebranchen

Reklamelinjen er din indgang til reklamebranchen. Vi samarbejder med både reklamebureauerne, de digitale bureauer og de kreative uddannelser. Måske vil du direkte ud i bureaubranchen efter Reklamelinjen eller det kan være, du skal videreuddanne dig på f.eks. Miami AdSchool, Hyper Island, Kreativ Kommunikation, KEA eller Skolen for Visuel Kommunikation. En del af vores elever bruger Reklamelinjen som en “kreativ top” på en uddannelse, de har i forvejen. Så hvis du har studeret markedsføring på CBS eller kommunikation på RUC, kan Reklamelinjen være et godt supplement for at få et mere praktisk og nært forhold til reklame og kommunikation. Reklamelinjen er en grundlæggende kreativ uddannelse og den giver dig et netværk, der forøger dine chancer for drømmejobbet. Gennem vores samarbejde med bureauerne og uddannelserne ved vi, hvad de efterspørger hos kommende medarbejdere og studerende – og det har vi indrettet hele uddannelsen efter.

Reklamelinjen er en koncentreret aftenuddannelse tæt på virkeligheden. Mellem 80 og 90% af dem, du bliver undervist af, udgør toppen af bureaubranchen og er arbejdende eksperter inden for deres felt. Alle opgaver som eleverne bliver stillet er for rigtige kunder med aktuelle problemstillinger. Som en selvstændig enhed under Kreativitet & Kommunikation og med et tæt samarbejde med landets bureauer og større virksomheder, er Reklamelinjen 100% integreret i branchen.

Om uddannelsen

Kreativitet er en muskel vi alle har, og den kan trænes til at blive større, stærkere og klogere. I løbet af uddannelsen bliver du introduceret for værktøjer, som du kan bruge til at få flere og større idéer. En idé er nemlig ikke noget man finder på, men noget man finder frem til. Du lærer at få sat dine idéer i system, så du kan vurdere om de er gode eller dårlige. Først derefter kan du gå i gang med at få dem til at leve i virkeligheden – uanset om det er en reklamefilm, en app, en gratis koncert eller alle de muligheder, som vi ikke engang kender endnu. Det kaldes Integreret Kommunikation, og det er det, din fremtidige uddannelse, arbejdsgiver eller kunde efterspørger.

Tæt på virkeligheden

I al undervisning og alle opgaver prøver vi at være så tæt på virkeligheden som muligt. Det gør vi, fordi vi ved, at den eneste rigtige måde at blive en dygtig kreativ på, er ved at blive undervist og coachet af branchens topfolk, som selv har været denne udvikling igennem. At prøve igen og igen at løse rigtige opgaver fra rigtige kunder og blive bedømt, rost og kritiseret for de løsninger, du og dine holdkammerater har kreeret.

Undervisningen foregår mandage og torsdage fra kl. 18.00 – 21.00. I nogle perioder vil der være gruppearbejde og coaching i weekenderne.

Det starter og slutter og starter med dit portfolio

Undervejs på uddannelsen opbygger du et portfolio af alle de kreative løsninger, du har udarbejdet selvstændigt og i grupper for rigtige kunder. Det betyder, at du efter Reklamelinjen har en samling af arbejder, som du kan bruge til at søge ind på andre uddannelser eller direkte på kreative arbejdspladser.
Vi arrangerer også en aften i slutningen af forløbet, hvor kreative direktører fra reklamebranchen kigger elevernes portefolios igennem og giver gode råd til, hvordan du viser de bedste sider af dig selv.

 

Uddannelsesprisen

Reklamelinjen koster 32.500 kr. 
Prisen inkluderer undervisning, weekendseminarer og kursusmaterialer.

Læs mere om Reklamelinjen på reklamelinjen.dk og følg dem på Facebook og Instagram