Pressemeddelelse Mobile Life 2018

Pressemeddelelse Mobile Life 2018

Nyhedsindhold på mobilen i voldsom i vækst

Danske Medier Research, Kreativitet & Kommunikation samt KANTAR Gallup har i 2018 opdateret den årlige analyse af danskernes mobiladfærd og udbredelsen af forskellige mobile enheder. Resultaterne fra dette år analyse viser en markant vækst i brugen af nyhedsindhold på smartphonen.

Et mobilt døgn for en dansker består anno 2018 af 33 minutters sociale medier, 32 minutters radio/musik, og 26 minutters tv/video og 17 minutters nyheder. I alt ca. 1 time og 45 minutter medieforbrug alene via smartphone. Den største stigning fra 2017 til 2018 er forbruget af nyhedsindhold – hvor danskerne næsten har fordoblet deres forbrug på bare ét år.

Klik for at læse den fulde pressemeddelelse-gallup-11-6-2018.

For yderligere information kontakt:

Berit Puggaard

Underdirektør, TNS Gallup

Tlf. 39 27 27 27

Tine Aurvig-Huggenberger

Direktør, Kreativitet & Kommunikation

Tlf. 33 13 44 44

Marianne Bugge Zederkof

Direktør, Danske Medier

Tlf. 33 97 42 31