Markedsføring, sociale medier og persondata, København

Tid

Onsdag d. 16. maj kl. 9:30 - 11:30, 2018

Sted

DANSK ERHVERV, BØRSEN, SLOTSHOLMSGADE, 1217 KØBENHAVN K
 

Må jeg kontakte brugere på sociale medier? Og hvordan behandler jeg personoplysninger korrekt, når jeg markedsfører på sociale medier? Få svar på disse spørgsmål og mange flere, når Dansk Erhverv stiller skarpt på sociale medier, markedsføring og persondata.

Program
Kl. 09.00: Registrering og morgenmad

Kl. 09.30: Markedsføring på sociale medier 
Jane Frederikke Land, advokat (H) – Land & Schjerbeck Advokatpartnerselskab

  • Generel indføring i markedsføringslovens regler om vildledning og skjult reklame.
  • Hvordan må jeg kontakte brugere af sociale medier fx Facebook og LinkedIN.
  • Hvad skal du være opmærksom på, når du bruger influenter som fx bloggere eller YouTubere?
  • Hvad skal en aftale med en influent indeholde?
  • Hvornår kan din virksomhed blive ansvarlig for, hvad en influent skriver eller gør på de sociale medier?
  • Seneste praksis fra Forbrugerombudsmanden.

 

Kl. 10.40: Pause

Kl. 11.00: Hvordan opfyldes kravene til behandling af personoplysninger ved markedsføring på sociale medier  Martin Jørgensen, chefkonsulent og advokat, Dansk Erhverv

  • Persondataretlige krav ved indhentelse af permission. Vi giver dig eksempler på, hvordan du skal udforme dine samtykker, så både markedsføringsretslige og persondataretslige krav er opfyldt.
  • Du får svar på, hvordan man opfylder de persondataretlige krav til information.
  • Vi gennemgår de registreredes rettigheder og kommer med råd til, hvordan du opfylder dem.


Hvad får du med hjem? 
Dansk Erhvervs persondatapakke, der indeholder vejledninger og skabeloner til blandt andet udformning af persondatapolitik og samtykkeerklæringer.

Kurset er gratis for medlemmer og koster 550 kr. for ikke-medlemmer. Der er et no show-gebyr på 500 kr. Alle priser er ekskl. moms.

Dette kursus udbydes også i Kolding.

Tilmedlingsfrist: 13. maj 2018
Afmeldingsfrist: 14. maj 2018Tilmeld dig her.