Lommer rapporter

Hvordan ser fremtidens forretningsmodeller ud for de danske bureauer?
Danske bureauer har brug for en bedre forretningsmodel. Vi er i gang med at blive ”disrupted” af den teknologiske udvikling. Danske bureauer skal udvikle og transformere deres forretningsmodel for at overleve. Henrik Jensen har indsamlet de 23 udfordringer og trends, som bureauer skal tilpasse deres forretningsmodel efter frem mod 2020.

Du kan læse hele projektet HER eller hente Henrik Jensens præsentation HER.

Henrik Jensen
Bestyrelsesmedlem hos reklamebureauet Mantra. Henrik har mere end 10 års erfaring som dansk og nordisk CEO i Dentsu Aegis Network. I 2014 var han sammen med Bureaubiz og MyResearch involveret i projektet ”Vinderbureauernes DNA”. I dag er han PhD studerende på Roskilde Universitet indenfor ”Business Model Innovation”.

Mere dame i reklame
Kvinderne tager hovedparten af de danske familiers købsbeslutninger – men det er stadig mændene, der sidder tungt på de kreative direktørposter og jurystole. Et paradoks? Det er der mange, som har en holdning til, og det er nuancer af denne debat, som Sarah Carlson har undersøgt. Hun vil bl.a. fortælle om begrebet femvertising, hvordan kvindedebatten er blevet modtaget herhjemme, og diskutere hvordan vi kan blive bedre til at udnytte kvindeligt talent i kommunikationen til kvindelige forbrugere.

Du kan læse hele projektet HER.

Sarah Carlson
Tekstforfatter hos Ogilvy. Hun har tidligere arbejdet som freelance journalist og skrevet for bl.a. Børsen, Weekendavisen og Politiken. Hun er uddannet inden for kunst, kultur og kommunikation fra Københavns Universitet og New York University, og modtog i 2012 DM-prisen for årets tekstforfatter.

Demokratisk reklame
Magtforholdet i markedsføringen er de senere år skubbet fra producenterne over mod forbrugerne – ikke mindst pga. de digitale medier. Projektet undersøger, hvordan denne magtbalance påvirker måden der bliver kommunikeret på. Overordnet behandler projektet tre tendenser i markedsføring som konsekvens af denne nye magtstruktur:

            • Generøsitet: Kommunikationen er en information, ”content”, service eller hjælp som forbrugerne faktisk kan bruge.
            • Dialog: Man inddrager forbrugerne aktivt i kommunikationen.
            • Autenticitet: Man bevæger sig væk fra fiktivt reklameunivers og over mod et virkeligt eller mere ærligt udtryk.

 

Du kan læse hele projektet HER.

Signe Zacher Carlsen
Senior tekstforfatter hos OgilvyOne, cand.mag. fra Aarhus Universitet. Har arbejdet 15 år i branchen som tekstforfatter, konceptmager og kreativ strateg. Står senest bag flere kampagner for Forsvaret – bl.a. Officerskampagnen, der i 2015 vandt AEA og Echo i Boston.  Modtog en Bronzeløve i Cannes 2015 for kampagnen ”The last letter”.