Standardvilkår for digital projekter

 

Uanset hvilken side af forhandlingsbordet man sidder ved, når der skal indgås aftale om udvikling af digitale projekter, vil det fremover være nærliggende, at det er den samme standardaftale, der tages frem af skuffen.

ADDA (Association of Danish Digital Agencies), Dansk Annoncørforening, Dansk Erhverv og Kreativitet & Kommunikation er blevet enige om fælles standardvilkår for udvikling af digitale projekter. Det betyder, at uanset om man er kunde eller et kommunikations- /digitalt bureau, så er standardaftalen afbalanceret og tager hensyn til de helt særlige forhold og juridiske problemstillinger, der gør sig gældende ved digitale projekter.

Standardvilkårene tager højde for de særlige forhold, der gør sig gældende for digitale projekter, som fx spørgsmål om samarbejde, teknologi, kravspecifikationer, test, mangler og rettigheder. Aftalen har også flere forslag til prismodeller for digitale projekter.

Dansk version findes her:

Standardvilkår og betingelser for digitale projekter

Bilag til standardvilkår og betingelser for digitale projekter

Engelsk version findes HER.