Crowdsourcing: Bedre indhold med brugernes hjælp

Tid

Torsdag d. 19. april kl. - , 2018

Sted

DMJX, Emdrupvej 72, 2400 København NV
 

Lær hvordan du engagerer og involverer dine brugere, så du kan skabe indhold, der er endnu mere relevant og nærværende.
Den amerikanske underviser Terry Paris Jr. er én af de skarpeste kapaciteter på området.

Du lærer at:

  • bruge crowdsourcing som metode til brugerinddragelse.
  • udvikle en strategi for crowdsourcing: Hvad ønsker vi at opnå, og hvad kræver det ressourcemæssigt af os?
  • forstå, hvordan I aktiverer jeres målgrupper.
  • opsøge og optræde i communities, fx lukkede Facebook-grupper.
  • udvikle ambassadør-modeller i forlængelse af crowdsourcing-initiativer.
  • anvende sociale medier i forbindelse med crowdsourcing.
  • involvere betydningsfulde influencers.
  • udvikle konkrete handlingsplaner for crowdsourcing-projekter.

 

Kurset er for dig, der er:

Journalist, som vil udvikle relevante og nærværende journalistisk projekter.
Kommunikatør, som vil skabe højt engagement i kampagner og strategiske fremstød.
Ansvarlig for sociale medier, som ønsker en høj grad af engagement og reach på dine opslag.

Undervisningen består af oplæg, praktiske øvelser og diskussioner på holdet.
Du får mulighed for at udvikle en strategi og en handlingsplan for et konkret crowdsourcing-forløb. Medbring gerne din egen idé.

Om underviseren Terry Parris Jr.
Engagement Editor på ProPublica siden 2014.
Leder af ProPublicas mange crowdsourcing-projekter, bl.a. Agent Orange i 2016.
Tidligere chef for digital production and engagement på WDET i Detroit. Underviser i Social Journalism på CUNY Graduate School of Journalism.

Prisen er 6.800,00 kr. ekskl. moms.
Kursusdage: 19. + 20. april 2018.

Læs mere og tilmeld dig her.