Digital kulturformidling: Nå nye målgrupper

Tid

Onsdag d. 8. november kl. 10:00 - 16:00, 2017

Sted

DMJX København, Emdrupvej 72, 2400 København NV
 
Opdag nye måder at formidle dit kulturelle indhold på sociale medier, på denne hands-on workshop særligt rettet mod kulturelle formidlere, – eventskabere og kulturproducenter.

Kulturproducenter og – institutioner oplever et stigende pres på at skulle fokusere på publikumstal og bundlinje.

Men hvordan skaber du udstillinger, som får publikum til at strømme til, uden at gå på kompromis med kvaliteten? Og hvordan engagerer du nye og yngre målgrupper, som er storforbrugere af digitale platforme, men måske er svære at trække ind i museet eller på teatersæderne?

Vi skal arbejde med at skabe nye fortællinger med udgangspunkt i deltagernes eksisterende materiale.

På workshoppen lærer du nye måder at formidle kultur digitalt, så du kan tiltrække flere besøgende, uden at gå på kompromis med den faglige kvalitet.

Du får redskaberne til, at gentænke den måde du formidler kultur på. Du lærer hvordan du udvikler en unik digital identitet, så du kan engagere jeres målgrupper både off- og online.

Du får hjælp til at udvikle mindst én projektide, som du kan tage tilbage til din organisation og implementere med det samme.

Du lærer at

  • skabe innovative fortællinger med udgangspunkt i eksisterende indhold og samlinger
  • skabe en unik digital identitet
  • engagere nye målgrupper online
  • udvikle en tværgående engagementsstrategi
  • skabe sammenhæng mellem off-line og online
  • gentænke indhold og formidlingsmetoder

 

Kurset er for dig…
Denne workshop er særlig tilrettelagt for kommunikationsmedarbejdere, eventkoordinatorer og formidlere på kulturinstitutioner, som fx:

  • Museer
  • Biblioteker
  • Teatre
  • Spillesteder

 

Undervisningsform
OBS. Kurset foregår på engelsk.

Kurset er en hands-on workshop, hvor du arbejder praktisk med konkrete løsninger på lige netop dine udfordringer.

Workshoppen veksler mellem oplæg, øvelser, gruppearbejde og individuelle opgaver.

 

Oplægsholdere

Abhay Adhikari  – leder workshoppen
Hjælper organisationer verden over med at udvikle unikke og holdbare digitale identiteter. Han har bla. arbejdet med the Guardian, Google og Nesta. Han har netop afsluttet et større projekt med Nordiska Kunstmuseet, og det er især erfaringer her fra, samt hans Digital Identities workshops, han trækker på i denne workshop.

Marianne Grymer Bargeman har siden januar 2016 været formidlingschef på ARoS. Hun har tidligere arbejdet på Statens Museum for Kunst og ARKEN. Hun er mag.art i kunsthistorie og har en kunst- og kulturlederuddannelse bag sig. Derudover er hun censor på Performance design og Kommunikation på RUC ligesom hun er med i bestyrelsen hos Kaospiloterne.

Kajsa Hartig (MA) er seniorrådgiver ved Ny Media afdeling, i Det Nordiske Museum i Stockholm, Sverige. Hun er ansvarlig for museets identitet og tiltedeværelse på sociale medier og for online engagement. Desuden står Kajsa for den interne digitale uddannelse, og er forfatter til museets nyeste digitale strategi. Hun er medstifter af ideorganisationen IdeK, som tilbyder innovative uddannelsesprogrammer til nonprofit organisationer, kulturinstitutioner og den offentlig sektor.

Cori Moore bygger bro mellem forskning, innovation og mennesker. Hendes baggrund i psykologi og teater har givet hende alle nødvendige indsigter og  færdigheder til at designe engagerende formater, hvor deltagerne kan fordybe sig , skabe ideer sammen og lære af hinanden gennem spil. Hendes kundebase spænder over både private og offentlige sektorer, fra Deutsche Welle, Vattenfall og Henkel til Belfast City Council.

 

Pris: 5000 kr. (eksl. moms).

Kurset løber over to dage.

Tilmelding hos DMJX.