Analyse

Adgang til relevante analyser, statistikker og branchetal.
 

Kreativitet & Kommunikation gennemfører løbende mange former for analyser, statistik og branchetal med og uden samarbejdspartnere. Det gør vi for løbende at følge udviklingen i branchen til gavn for vores medlemmer og for at synliggøre branchens bidrag til dansk erhvervsliv.

 

Medlemsundersøgelser

Kreativitet & Kommunikation gennemfører løbende undersøgelser blandt medlemmerne om aktuelle og strategisk vigtige emner for branchen.

 

Analyser

Kreativitet & Kommunikation er samarbejdspartner på flere analyser dels indenfor reklame og markedsføring, og dels indenfor branche aktuelle emner. Her kan blandt andet nævnes MyImage, Reklameforbrugsundersøgelsen, Day in Life (gennemføres i Index Danmark regi), Mobile Device (gennemføres i Index Danmark regi).

Du kan læse nærmere om MyImage 2016 HER

Du kan læse nærmere om Mobile Device 2016 HER

Du kan læse mere om Day-in-Life 2015 HER

Du kan læse nærmere om det Danske Reklamemarked 2015 HER

 

Statistik

Kreativitet & Kommunikation udarbejder løbende anvendelige statistikker der synliggør branchen og understøtter virksomheden med vigtige nøgletal. Her kan blandt andet nævnes den årlige lønstatistik, branchestatistik om den økonomiske udvikling i branchen, Top Annoncører basseret på TNS Gallup Ad Facts.

 

KreaKoms Mediaindex

Kreativitet & Kommunikations Mediaindex er en opgørelse over omsætningen hos medier i Danmark, og er baseret på indberetninger fra mediabureauerne, som varetager hovedparten af al indrykning i Danmark.

Mediaindex september

Se mediaindex på måned
 

Mediemålinger

Medlemmer af Kreativitet & Kommunikation kan opnå adgang til mediemålinger og analyseværktøjer til attraktive priser og abonnementsvilkår samt omfattende undervisning og support. Kreativitet & Kommunikation indkøber mediemålinger og analyseværktøjer på vegne af medlemmerne for flere millioner kr. hvert år for at sikre løbende mediemålinger og dokumentere effekten af medier.

Index Danmark er et syndikeret media- og marketinginformationssystem, der løbende måler danskernes medie- og mærkevareforbrug samt livsstil, adfærd, sociodemografi, interesser, aktiviteter og holdninger.

Du kan læse nærmere om Index Danmark HER

Dansk Online Index er den officielle måling af danskernes brug af internettet via PC, Mobil og Tablet. DOI giver et både overordnet og detaljeret billede af den samlede danske internettrafik og et unikt indblik i brugen af alle væsentlige internetsider i Danmark. Dansk Online Index omfatter alle typer af devices og det er således muligt at kigge både på tværs af platforme og dykke ned i de enkelte platforme individuelt. Dansk Online Index opgør også den socio-demografiske sammensætning af den danske internet-trafik.

Du kan læse nærmere om Dansk Online Index HER

TV-Meter omfatter målinger af de officielle seertal for TV-stationerne og specialanalyser af TV-seningen i Danmark samt analyseværktøjet infoSys.

Du kan læse nærmere om TV-Meter HER

Radio-Meter omfatter både de officielle lyttertal fra Radio-meter og Lokalradio Index samt analyseværktøjerne InfoSys og SuperNova.

Du kan læse nærmere om Radio-Meter HER